Jeżeli prowadzisz firmę, to czy zastanawiałeś się kiedyś czytelniku o artykule sponsorowanym opisującym twoją działalność? Taka forma reklamy, o ile jest dobrze przygotowana, ma znacząco wyższą skuteczność niż ulotki czy same banery. Według nowych zasad marketingu należy przestać reklamować produkty, a zacząć przedstawiać pomysły, które pomogą klientom w rozwiązaniu ich problemów.
Napisanie artykułu możesz zlecić specjalistom. Jednak kto lepiej niż ty sam zna firmę i jej produkty od podszewki, kto ma tyle pasji związanej z prowadzoną działalnością, jak nie właściciel? Poniżej kilka krótkich uwag, które mogą pomóc przygotować dobry artykuł.
a/ Do jakiej grupy klientów dotrzesz zamieszczając treść w wybranym medium? Określenie grupy odbiorców pomoże ustalić problemy, z jakimi się borykają.
b/ Skoncentruj się na problemach i potrzebach klientów.
c/ Jeżeli artykuł zamieszczasz w Internecie, użyj słów kluczowych, np.; „naprawa auta, zepsuty silnik” a nie tylko „mechanik”.
d/ Staraj się zamieścić maksimum treści w minimalnej ilości słów. Era telewizji i Internetu sprawia, że długie teksty są dla nas opychające.
e/ Zamieść fotografię, która jest adekwatna do treści artykułu.
f/ Artykuł możesz powiązać z konkursem, lokalnym wydarzeniem czy krajowym świętem. Takie treści zawsze są chętniej wyszukiwane i czytane.
g/ Jeżeli przygotujesz dobry artykuł, twój potencjalny klient może zacząć postrzegać ciebie jako eksperta w danej dziedzinie a dzięki temu, w przyszłości będzie on bardziej skłonny do kontaktu z tobą.
h/ Nawiąż dobre relacje ze swoimi przyszłymi odbiorcami zwracając się bezpośrednio do nich, np. „Wiesz, że…”, „Czy zastanawiasz się…”.
i/ Aby artykuł był bardziej czytelny zamieść w tekście wyróżnienia, pogrubienia czy śródtytuły.
j/ Zamiast pisać o promocji opowiedz czytelnikowi historię, która do niego dotrze. Dlaczego jest to takie ważne? Bo kupujemy głównie pod wpływem emocji np.: żeby poczuć się lepiej czy atrakcyjniej.
k/ Jeżeli w artykule postanowiłeś zamieścić dane statystyczne, zrób to w przystępnej formie (tabela, wykres itd.) aby przyjemniej się je czytało.
l/ Pisz dynamicznie tj. używaj czynnej formy czasownika i czasu teraźniejszego.
m/ Bądź konsekwentny, czyli staraj się stosować dany rodzaj czasu, liczby i formy poufałości do klienta w całym artykule.
n/ Jeżeli jesteś kreatywny, znajdź swój własny sposób napisania artykułu, a następnie daj go do przeczytania kliku osobom. Jeżeli im się spodoba – możesz go zamieścić w wybranym medium.
Barbara Gajos