Spółka PKP LHS podpisała w Zamościu umowę na remont nawierzchni szynowej linii szerokotorowej o łącznej długości ponad 70 km toru. Celem jest utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego torów, zapewnienie bezpieczeństwa przewozów, poprawa przepustowości a także zapobieganie nadmiernej emisji hałasu.
Remontowane odcinki znajdują się na całej długości linii szerokotorowej. Prace remontowe będą prowadzone wyłącznie w trakcie kilkugodzinnych zamknięć, aby nie wprowadzać większych zakłóceń w pracy przewozowej.
– Na bieżąco monitorujemy stan techniczny torów oraz inwestujemy w modernizację szlaku. Dzięki temu LHS jest jedną z linii towarowych o najlepszych parametrach w kraju. Prędkość rozkładowa wynosi na większości trasy 60 km/h, a na wielu odcinkach nawet 80 km/h – mówi Zbigniew Tracichleb, Prezes Zarządu PKP LHS. – Wsłuchujemy się również w głos lokalnej społeczności i tam, gdzie pojawia się nadmierna emisja hałasu lub wibracje, analizujemy możliwości zmniejszenia uciążliwości naszych przewozów dla mieszkańców – deklaruje Prezes Zbigniew Tracichleb.
Kontrakt zrealizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Torkol sp. z o.o. Wartość zamówienia wynosi ok. 35 mln zł brutto, a umowa obowiązuje do końca października 2018 r.
Prace obejmują sporządzenie dokumentacji dla toru bezstykowego, wykonanie regulacji naprężeń, wymianę 140 tys. metrów bieżących szyn z jednoczesnym wykonaniem spawów termitowych metodą SoWoS. Wymienione zostaną zużyte w wyniku długoletniej eksploatacji szyny typu R65 oraz S60. W ich miejsce zabudowane zostaną szyny długie typu 60E1. Dzięki temu przejeżdżające pociągi będą powodowały mniej wibracji, obniży się również emisja hałasu.
źródło: LHS