Turecka firma Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret wygrała przetarg na odcinek drogi S17 Zamość Południe Tomaszów Lubelski.
2,2 mld zł wynosi wartość trzech kontraktów podpisanych z wykonawcami na odcinek Zamość- Hrebenne dwujezdniowej drogi ekspresowej S17 łączącej Lublin i Zamość.
„Szacujemy, że prace budowlane między Zamościem a Hrebennem ruszą w przyszłym roku i potrwają około 2 lata” – mówi Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział Lublin.
„W drugiej połowie tego roku chcemy wyłonić najkorzystniejsze oferty i podpisać umowy na trzy z pięciu odcinków między Piaskami a Zamościem” – podkreśla rzecznik prasowy GDDKiA, Oddział Lublin.
Odcinek Piaski – Łopiennik, o długości 16,6 km, przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski – Dorohusk). Inwestycja m.in. obejmuje budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
Odcinek Krasnystaw – Izbica, o długości 18,8 km, zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem. Początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec – Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego. Powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu.
Odcinek od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec będzie liczył niespełna 10 km. Pobiegnie nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17. Ominie od zachodniej strony miejscowość Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach tego zadania powstaną m.in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec.
Oferty na odcinki między Piaskami a Zamościem będą badane i sprawdzane pod kątem tego, czy są zgodne z warunkami zamówienia, a także zostaną ocenione według trzech kryteriów:
60 proc. – cena
20 proc. – wydłużenie czasu gwarancji na ekrany akustyczne wraz z posadowieniem, instalacje zasilające oraz konstrukcje wsporcze
20 proc. – wydłużenie czasu gwarancji na obiekty mostowe wraz z wyposażeniem
„Trzy odcinki między Zamościem a Hrebennem przeszły do etapu realizacji. Obecnie wykonawcy przygotowują projekty budowlane. Prace będą mogły rozpocząć się po wydaniu przez Wojewodę Lubelskiego decyzji ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej)”– dodaje rzecznik prasowy GDDKiA, Oddział Lublin.
Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział Lublin.