Co determinuje sukces w branży e-commerce w Holandii ?

1
211
Westerkerk (Western Church), with water canal view in Amsterdam. Netherlands.

Mieszkasz w Holandii wpadasz na “genialny” pomysł uruchomienia sklepu internetowego i już liczysz w głowie potencjalne zyski, to jak wygodna i komfortowa jest praca z domu , myślisz – inni prowadzą takie sklepy więc gdyby to było nieopłacalne to by tego nie robili.

Niestety, rzeczywistość nie jest aż tak sielankowa jak większości osób które noszą się z zamiarem otwarcia sklepu internetowego się wydaje.

Większość osób które chcą uruchomić swój sklep internetowy w Holandii myśli tak – kupię towar taniej niż typowy Holender w Polsce i sprzedam taniej niż lokalna konkurencja więc klientów nie zabraknie.

Jest to bardzo zwodniczy sposób myślenia, Holandia to bardzo konkurencyjny rynek który nasycony jest już praktycznie wszystkim, znalezienie niszy która jest niewypełniona graniczy z cudem – jak mieć pewność że nasz pomysł na własny sklep internetowy wypali ?

Nie podążaj za tłumem. Tam gdzie są wszyscy tam godziwego zarobku nie znajdziesz no chyba że dysponujesz gigantycznym budżetem i jesteś w stanie zrobić konkurencję potentatom rynku.

Materiałów na temat tego jak otworzyć sklep internetowy w Holandii jest mnóstwo ,niestety materiałów na temat tego z czym konkretnie warto otworzyć sklep w Holandii albo co sprzedawać w Holandii już niestety nie ma.

Właśnie dlatego najpierw warto dokładnie zweryfikować niszę ,ale jak to zrobić ?

Jest takie narzędzie które jest częścią pakietu Google Ads, tak, Google Ads to płatna reklama, ale dziś nie o tym. Konto w Google Ads niezależnie od tego czy mieszkasz w Holandii czy gdziekolwiek indziej możesz założyć bezpłatnie. Żadna agencja SEM ci tego nie powie ponieważ za taką wiedzę się na ogół płaci ale większość narzędzi analitycznych które one wykorzystują bazuje na analityce Google, więc po co korzystać z pośredników (i to nie bezpłatnie) skoro można tę wiedzę pozyskać samodzielnie i to bezpośrednio u źródła.

Po założeniu konta w Google Ads uzyskasz dostęp do narzędzia o nazwie “planer słów kluczowych”, jest to podstawowe narzędzie wykorzystywane podczas planowania ,projektowania kampanii reklamowych w Google. Tobie, jako potencjalnemu właścicielowi sklepu internetowego jest ono potrzebne do weryfikacji niszy oraz stopnia jej konkurencyjności, czy produkty X dobrze się będą sprzedawały w Holandii i jak duża jest konkurencja na tym rynku.

W planerze słów kluczowych możesz wpisać kilka fraz powiązanych z produktami które chodzą ci po głowie ,wybrać kraj docelowy oraz język (oczywiście Holandia i język niderlandzki), i kliknąć enter. Analityka Google pokaże ci długą listę słów kluczowych które Holendrzy wpisują w google.nl szukając tego typu produktów. To nie koniec, oprócz tego jak duże jest zainteresowanie tymi produktami zobaczysz tam także jak duża jest konkurencja rynkowa – a konkurencja ma wpływ na koszty reklamy twojego sklepu internetowego więc jest to bardzo istotny parametr. Który pozwoli ci ocenić czy nisza jest obłożona czy relatywnie mało konkurencyjna, Google określa poziom konkurencyjności liczbowo i opisowo, możesz sugerować się opisami są tylko 3 “niski”, “średni”, “wysoki”.

Moim zdaniem warto także zbadać niszę pod kątem mieszkającej w Holandii Polonii która jest dość pokaźna, gdyż możesz na niej zaistnieć np. z jakimiś regionalnymi ,craftowymi specjałami, tym narzędziem możesz także przeanalizować rynek pod kątem Holandii ale polskojęzycznych zapytań związanych np. z tymi regionalnymi produktami. Polacy mieszkający w Holandii masowo poszukują polskich regionalnych sklepów co sam mam okazję często widzieć w wynikach analiz które przeprowadzam praktycznie każdego dnia. Sklep internetowy w Holandii z polskimi produktami np. z żywnością to może być strzał w tzw. dziesiątkę ponieważ będziesz miał znacznie mniejszą konkurencję jeśli chodzi o inne sklepy internetowe na terenie Holandii, po drugie koszty reklamy będą znacznie niższe niż w przypadku targetowania swojego sklepu internetowego pod rdzennych Holendrów.

Sklepy internetowe w Holandii pełne są markowych produktów, dużych rozpoznawalnych globalnych marek, wejście w tę “niszę” jest samobójstwem jeśli nie dysponujesz dużym budżetem który pozwoli ci kupować duże partie towaru z dużymi rabatami.

Jeśli jesteś zainteresowany rzetelną analizą rynku holenderskiego lub budową sklepu internetowego pod rynek holenderski skorzystaj z tej strony – sklepinternetowyholandia.nl – znajdziesz na niej wiele analiz dotyczących zarówno produktów polskich poszukiwanych na terenie Holandii jak i ogólnie niderlandzkich zapytań o różnego rodzaju produkty, być może podsunie ci to ciekawy pomysł na własny sklep internetowy.

 

 

Poprzedni artykułZawadą: Hondą w betonowy przepust
Następny artykułPoszukujemy świadków śmiertelnego wypadku. Pomóż i podaj dalej!
Subscribe
Powiadom o
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
maciek

kazda taka branza to nic pewnego. na szczescie mozna tez na poczatek pojsc w latwiejsza strone i pracowac przez agencje np otto, ktora wszystko zalatwia i dalej myslec czy chcemy robic cos innego.