Najpopularniejsze rodzaje modułów do Prestashop

0
215

Prestashop bez wątpienia jest jednym z najpopularniejszych systemów CMS w dzisiejszych czasach. Łatwość obsługi oraz początkowa darmowość sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorców pragnie przetestować platformę. Nieodłącznym elementem Prestashop są moduły, które wzbogacają sklepy internetowe na wielu płaszczyznach. Jakie wyróżniamy najpopularniejsze rodzaje?

Moduły do administracji

Moduły do administracji w dużej mierze nie są widoczne dla zwykłych użytkowników. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie pracy osobom, które każdego dnia będą pracowały z platformą sklepową. Do takich modułów zaliczamy dodatki związane z księgowością, regulaminami, tworzeniem kodów rabatowych, czy nawet możliwością hurtowego zmieniania parametrów produktów. Istnieje zatem spore pole do usprawnienia prac na sklepie. Należy pamiętać, że każda zaoszczędzona godzina może się zwrócić z nawiązką w przyszłości.

Integracje z zewnętrznymi narzędziami

W dzisiejszych czasach platforma sklepowa bez możliwości integracji z zewnętrznymi narzędziami nie ma racji bytu. W przypadku Prestashop nie ma powodów do obaw. Potrzebujesz integracji z Allegro, Ceneo, czy Google Merchant Center? Zewnętrzne moduły krok po kroku przeprowadzą Cię przez proces instalacji tych narzędzi oraz ich integracji. Dzięki temu sklep internetowy będzie widoczny w wielu porównywarkach internetowych, które mają ogromne znaczenie dla sprzedaży w sklepach internetowych.

Moduły do optymalizacji serwisu

Nie jest tajemnicą, że jednym z podstawowych działań na sklepie powinna być ciągła optymalizacja pod kątem użytkownika i robotów Google. Moduły wspomagające optymalizację serwisu pozwolą usprawnić nawigacją na sklepie oraz zwiększyć poziom indeksacji w Google nowych podstron. Ułatwienie pracy robotom Google może być kamieniem milowym w naszych działaniach marketingowych. Nie można zatem zaniedbać tego obszaru i już od początku warto zadbać o porządną optymalizację za pomocą profesjonalnych modułów.

Moduły ułatwiające działania marketingowe

Moduły wspierające działania marketingowe bezpośrednio wpływają na sprzedaż. Możliwość ekspresowego tworzenia pop-upów, czy specjalnych podstron pod wyprzedaże powinny być chlebem powszednim każdego marketera. Należy zatem wziąć pod uwagę w budżecie moduły marketingowe. Jest to pewnego rodzaju inwestycja, ponieważ na samym początku należy wydać określoną sumę pieniędzy, aby później obserwować, jak te pieniądze zwracają się wielokrotnie. Powstaje wtedy szczególna satysfakcja, którą ciężko opisać słowami.

Podsumowanie

Gdzie kupować moduły? Przede wszystkim u sprawdzonych dostawców, którzy od wielu lat tworzą oraz aktualizują moduły do Prestashop. Jednym z nich jest X13.pl, który w swojej ofercie posiada kilkadziesiąt modułów, które wymagają często jedynie podstawowej wiedzy technicznej przy instalacji i obsłudze. Jest to niewątpliwy atut, który sprawia, że Prestashop każdego roku dominuje rynek platform sklepowych. Nic nie wskazuje na to, że trend ten miałby się odwrócić w najbliższych latach.

Poprzedni artykułZamiast zarobić na sprzedaży sukienki, straciła 2000 zł.
Następny artykułKonkurs fotograficzny Fotografia Miesiąca 2021 został rozstrzygnięty
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments