Każdego dnia z internetu korzystają miliony użytkowników. Do sieci przenosimy coraz więcej czynności życia codziennego. Zakupy, umówienie wizyty u lekarza, zarezerwowanie biletów do kina – to wszystko można obecnie zrobić nie wychodząc z domu. Ludzie spędzają po kilka godzin dziennie w internecie. Gdzie zatem lepiej jest promować swoje usługi niż właśnie tam? Sprawdź, dlaczego każda firma powinna posiadać stronę internetową i co zrobić, aby była ona skuteczna?
Czym jest marketing internetowy?
Ze względu na to, że liczba użytkowników stale rośnie, wiele przedsiębiorstw decyduje się prowadzić kampanie reklamowe właśnie w tym miejscu. Marketing internetowy to szereg działań wykonywanych w sieci, które mają na celu wyróżnienie się wśród konkurencji, zainteresowanie odbiorców swoim produktem lub usługą, zbudowanie bazy potencjalnych klientów oraz doprowadzenie do sfinalizowania transakcji.
Do takich działań można zaliczyć prowadzenie bloga i profili w social mediach, mailing, dostarczanie odbiorcom darmowych treści w formie e-booków, szkoleń, czy podcastów oraz oczywiście prowadzenie strony internetowej. Strona internetowa – choć wymieniona na końcu – ma obecnie najpotężniejszą moc, jeśli chodzi o promowanie usług i docieranie do klientów.
Co daje posiadanie strony internetowej?
Wiele osób uważa, że strony internetowe to aktualnie najlepsza forma reklamy. Powodem tego jest fakt, że żaden inny kanał komunikacyjny nie pozwala na dostarczenie tak dużej ilości danych w jednym miejscu. Na stronie możemy umieszczać informacje o firmie, o produktach i usługach, o nadchodzących promocjach itp. Dodatkowo jest to miejsce, gdzie można prowadzić bezpośrednią sprzedaż. Strony internetowe ułatwiają także komunikacje pomiędzy firmą a klientem, pozwalają na dotarcie do większej grupy odbiorców, są stale dostępne, a do tego umożliwiają analizowanie reakcji odwiedzających. Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają sprawdzić właścicielowi strony, jakie rozwiązania się sprawdzają i przyczyniają do zwiększenia konwersji, a jakie niekoniecznie.
Dodatkowo strona internetowa to pewnego rodzaju wizytówka firmy. Pomaga zwiększać świadomość marki wśród odbiorców oraz buduje jej pozytywny i profesjonalny wizerunek. Jeśli zostanie dobrze zaprojektowana, a jej jakość będzie na wysokim poziomie, to tak potencjalni klienci będą odbierać naszą firmę.
Co zrobić, aby strona była skuteczna?
Aby strona spełniała wszystkie swoje zadania i skutecznie generowała zyski, klienci muszą najpierw do niej dotrzeć. Możliwe będzie to tylko wtedy, gdy nasza witryna pojawi się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. A żeby tak się stało, konieczne będzie tzw. pozycjonowanie strony, czyli wykonanie szeregu czynności zarówno na stronie, jak i poza nią. To takich działań zalicza się: nasycenie treści słowami kluczowymi, ustawienie odpowiedniego tytułu strony, odpowiednie rozmieszczenie nagłówków, uproszczenie kodu HTML, usunięcie duplikatów, zadbanie o atrakcyjną treść oraz link building.