Kierowcy podróżujący drogą wojewódzką nr 837 na odcinku Nielisz – Sitaniec mogą już odetchnąć z ulgą. Trwający blisko 1,5 roku, uciążliwy remont tej drogi właśnie się zakończył. Na piątek, 21 lutego zaplanowano uroczysty odbiór inwestycji.
Zadanie pn. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 837 Piaski – Żółkiewka Wieś – Nielisz – Sitaniec na odcinku Nielisz-Sitaniec od km 48+000 do km 64+389 o dł. 16,389 km” realizowane było w cyklu dwuletnim 2018-2019 ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020. Inwestycja została wykonana ze środków europejskich, dofinansowanie wyniosło ponad 126 mln zł.
Całkowita wartość projektu wyniosła: 156 276 278,99 zł. Całkowita wartość wydatków kwalifikowalnych projektu wyniosła: 148 452 978,83 zł. Dofinansowanie Projektu ze środków EFRR stanowiące 85 % kosztów kwalifikowalnych: 126 185 032 zł.
Roboty budowlane o wartości 149 460 524,16 zł wykonała firma STRABAG Sp.
z o.o. z siedzibą 05-800 Pruszków, ul. Parzniewska 10 zgodnie z umową podpisaną w dniu 8 sierpnia 2018 r.
Prace rozpoczęły się 29.08.2018 i trwały do 02.12.2019 r.
Zakres inwestycji obejmował rozbudowę odcinka drogi wojewódzkiej DW 837 o całkowitej długości 16,389 km, położonej na terenie województwa lubelskiego, w powiecie zamojskim, w obszarze gmin Nielisz i Zamość.
Inwestycja swym zakresem objęła:
- dostosowanie parametrów technicznych i użytkowych drogi do klasy „G”,
- zwiększenie nośności do 115 kN/oś,
- zwiększenie szerokości pasów ruchu do 3,5 m każdy,
- budowę i przebudowę 24 skrzyżowań z drogami gminnymi i powiatowymi,
- budowę nowego obiektu mostowego na rz. Łabuńka,
- budowę 27 przepustów (w tym 4 z przejściami dla zwierząt),
- budowę 24 zatok autobusowych,
- budowę chodników jedno lub dwustronnych,
- budowę ścieżek rowerowych o długości 4,71 km i ciągów pieszo-rowerowych o długości 11,45 km,
- budowę elementów odwodnienia drogi (31 ciągów kanalizacji deszczowej),
- budowę urządzeń ochrony środowiska (21 szt. separatorów wód opadowych),
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu: bariery, oznakowanie aktywne, oświetlenie skrzyżowań i przejść dla pieszych,
- rozbiórkę istniejącego i budowę nowego oświetlenia drogowego (11 odcinków),
- nasadzenie nowych drzew i krzewów.
Celem inwestycji było polepszenie komfortu jazdy, usprawnienie warunków odwodnienia drogi i wprowadzenie rozwiązań technicznych, dzięki którym nastąpiła poprawa warunków bezpieczeństwa osób korzystających z drogi, zarówno kierowców jak i pieszych oraz rowerzystów.
Świetna robota!!! Dziekujemy 🙂