W piątek 29 listopada sklepy będą kusić wyprzedażami. Zanim ulegniesz szałowi zakupów, sprawdź, czy okazja naprawdę jest okazją. Towar kupiony w atrakcyjnej cenie także możesz reklamować – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Black Friday, czyli po polsku Czarny Piątek, to dzień wielkich wyprzedaży, które rozpoczynają sezon świąteczny. W USA to już tradycja, ale od kilku lat także w Polsce sklepy przygotowują na ten dzień specjalne oferty, a klienci szturmują sklepy – również internetowe. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przekonuje, by do zakupów podejść z rozsądkiem.
Czujność i rozwaga powinna być nieodłącznym towarzyszem podczas każdej wyprawy do sklepu. Łatwo ulec emocjom zwłaszcza podczas tego typu akcji, dlatego konsumenci powinni pamiętać o kilku podstawowych zasadach:
– sprzedawca nie ma obowiązku przyjmować zwrotów towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych
– zwrot jest możliwy tylko jeśli zakupy dokonane zostały w sklepie internetowym, czyli stroną umowy sprzedaży zawartej przez konsumenta musi być przedsiębiorca
– mają prawo do reklamacji – produkt zakupiony w atrakcyjnej cenie można reklamować, konsument ma takie same prawa jak zwykle, nie ma znaczenia, że towar został przeceniony, chyba że przyczyną obniżki była konkretna wada i klient został o niej poinformowany
W przypadku wątpliwości lub problemów można zadzwonić na infolinię konsumencką napisać maila na adres: porady@dlakonsumentow.pl, skontaktować się rzecznikiem konsumentów lub Inspekcją Handlową. Jeśli są kłopoty ze sklepem z innego kraju UE pomoc można uzyskać w Europejskim Centrum Konsumenckim
Więcej informacji na: https://www.uokik.gov.pl/