Przebudowa drogi DK74 za 96 mln zł na ukończeniu. Znamy termin zakończenia inwestycji.

0
5331

 

Miasto realizuje od dłuższego czasu dużą budowę drogi DK 74 od ulicy 1 Maja, aż do granic administracyjnych miasta Zamość, z miejscowością Płoskie. 

„To jest duże widoczne przedsięwzięcie. Budowa DK 74 sprawia, że kierowcy odczuwają niedogodności z powodu prowadzonych prac, ale myślę, że końcowy efekt będzie zadowalający dla wszystkich, bez względu na to czy są mieszkańcami miasta czy tylko odwiedzają Zamość” – powiedział w słowach wstępu wiceprezydent Piotr Orzechowski.

O szczegółach projektu poinformował dyrektor Zarządu Dróg Grodzkich, Marcin Nowak, który odniósł się do kosztów inwestycji i terminu jej ukończenia: „Całkowita wartość projektu DK74 to 96 315 011,86 zł, dofinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego kwotą 81 867 760,08 zł, czyli miasto Zamość niewiele dokłada do inwestycji – skomentował Marcin Nowak.

Umowa pomiędzy Miastem Zamość a STRABAG Sp. z o.o. na wykonanie inwestycji została zawarta 22 czerwca 2021 roku, termin zakończenia prac to 31 maja 2023 rok i jak powiedział Marcin Nowak „Mając na uwadze, że większość prac została już wykonana, termin ten jest jak najbardziej realny”.

Wartość umowy ze STRABAG Sp. z o.o. zgodnie z aneksem nr 8 do umowy została zawarta na kwotę 83 282 311,83 zł.

Jest to największa w historii miasta przebudowa ciągów komunikacyjnych. Budujemy 5 km dwupasmowej DK74. Kierowcy, którzy się po Zamościu poruszają wiedzą, gdzie są największe utrudnienia” mówił Marcin Nowak.

Budowa drogi na odcinku od Alei 1 Maja, mostu na rzecze Łabuńce do granicy miasta do ulicy Szczebrzeskiej to odległość około 5 km drogi dwujezdniowej. To tak jakby wybudowano 10 km drogi jednojezdniowej. Pojawiają się pytania, dlaczego tak długo to trwa i czy nie można przyspieszyć prac i zrobić w ciągu jednego sezonu budowlanego. Na te pytania dyrektor Nowak odpowiada „Droga budowana jest z pełną infrastrukturą, czyli z tym czego nie widzimy ani nie korzystamy z tego jeżdżąc po nawierzchni. Jest to uzbrojenie podziemne typu kanalizacja, różne instalacje sanitarne, instalacje elektryczne, światłowodowe, niezbędne do funkcjonowania drogi. To musiało być rozłożone w czasie i dlatego taki długi okres poświęciliśmy na budowę drogi”.

Dyrektor Nowak zaproponował aby prześledzić cały budowany odcinek drogi. Na moście przy ulicy 1 Maja wjeżdżamy na trasę dwujezdniową oddzieloną pasem zieleni, dojeżdżamy do skrzyżowania z ulicą Dzieci Zamojszczyzny i drogą w kierunku Chyżej i ulicy Braterstwa Broni. Tam będziemy mieli rondo, gdyż skrzyżowanie było dość kolizyjne. Już w tej chwili widać kształt ronda wyspa już jest wykonana. Następne jest skrzyżowanie z ulicą Włościańską i ulicą Okrzei, gdzie również była duża ilość kolizji – tam też kształt ronda jest zarysowany. Dalej, na ulicy Sadowej też będzie skrzyżowanie o ruchu okrężnym – projektant miał na uwadze to, że jest to ciąg drogi krajowej i jeździ po tej drodze dużo samochodów ciężarowych, zostało to zaprojektowane tak, aby przede wszystkim było bezpieczne, Jadąc dalej dojeżdżamy do skrzyżowania z ulicą Szczebrzeską, tą w kierunku ogrodu zoologicznego i Śląską. Tutaj znikną bardzo nielubiane przez kierowców znaki „Stop”, także powstanie rondo. Dalej mamy skrzyżowanie, z ulicą Szkolną – tam pozostaje sygnalizacja świetlna, skrzyżowanie będzie tak dostosowane, aby było bardzie przepustowe, będą dwa pasy wyjazdu z miasta. Wcześniej w godzinach szczytu korek na tym odcinku drogi sięgał do ulicy Dzieci Zamojszczyzny. Oprócz nawierzchni jezdni i organizacji ruchu, dostajemy do dyspozycji nowe chodniki, ścieżki rowerowe, nową infrastrukturę w postaci przystanków, wiat autobusowych, bezpieczne przejścia dla pieszych, zatoki autobusowe, wykonane zgodnie z projektem, z kostki brukowej pochłaniającej tlenki azotu. Jest to inwestycja skłaniająca się w kierunku ekologicznego podejścia

Zostały do wykonania ścieralne warstwy nawierzchni jezdni, oznakowanie, sygnalizacja ruchu, i roboty wykończeniowe. Mając na uwadze że ulica Dzieci Zamojszczyzny nazywana była naszą zachodnią obwodnicą miasta, dawno straciła już status tej obwodnicy i poruszają się nią mieszkańcy, pojawi się ograniczenie prędkości do 50 km/h tak, aby było to bezpieczne” dodał Marcin Nowak.

Przebudowa DK74 znacznie poprawi komfort podróżowania” podkreślił wiceprezydent Orzechowski.

 

3b3d1360 a097 4ce9 9e9c 8fa9a1fb3d60 1 201 a Przebudowa drogi DK74 za 96 mln zł na ukończeniu. Znamy termin zakończenia inwestycji.

Poprzedni artykułZ ostatniej chwili. Droga Żdanów – Mokre zablokowana (zdjęcia)
Następny artykułZamość: zaatakował kobietę, przysłonił usta, szarpał i okradł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments