Dziewięć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku Zamość Wschód – Zamość Południe. Jedna z firm mieści się w przeznaczonym na inwestycję budżecie. Jest więc szansa, że za trzy lata pojedziemy nową dwupasmówką na wschodzie Zamościa.
Przetargi na realizację trzech odcinków drogi ekspresowej S17 o łącznej długości ok. 48,5 km Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła w grudniu 2021 r. Były to odcinki: Zamość Wschód – Zamość Południe (ok. 12,5 km), Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (ok. 18,5 km), Tomaszów Lubelski – Hrebenne (17,5 km).
W związku z wyjątkową sytuacją geopolityczną, która wpływa również na rynek zamówień publicznych, w marcu tego roku GDDKiA wydłużyła terminy składania ofert. Pozwoliło to na dłuższą obserwację sytuacji na rynku budowlanym i lepsze skalkulowanie ofert przez wykonawców.
21 kwietnia 2022r. GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku między węzłami Zamość Wschód a Zamość Południe. Chętne firmy i zaproponowane przez nie kwoty to:
- Budimex – ok. 440,6 mln zł
- konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) – 464,8 mln zł
- konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy, SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce, Fabe Polska (partnerzy) – ok. 480,7 mln zł
- Stecol Corporation – ok. 513,6 mln zł
- Mota-Engil Central Europe – ok. 524,1 mln zł
- konsorcjum firm Unibep (lider), Budrex, Value Engineering (partnerzy) – ok. 539 mln zł
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – ok. 547 mln zł
- konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) – ok. 570,8 mln zł
- Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Şirketi – ok. 591,6 mln zł
Budżet GDDKiA na realizację tej inwestycji to 450 mln zł.
Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne.
Odcinek Zamość Wschód – Zamość Południe będzie liczył ok. 12,5 km. Rozpocznie się węzłem Zamość Wschód, który będzie wybudowany na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach miejscowości Jarosławiec. Trasa przebiegać będzie na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barachaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce. W ramach inwestycji rozbudowany będzie także fragment DK74 od Zamościa do Miączyna o długości ok. 4 km.
– Kolejnymi krokami będą dokładna analiza i badanie ofert, następnie wybór najkorzystniejszej z nich i (w przypadku braku odwołań) podpisanie umowy z wykonawcą. Na ocenę ofert wpływ będzie miała cena (60 proc.) oraz kryteria pozacenowe (40 proc.), czyli przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.). – informuje GDDKiA.
Inwestycja ma być zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy (nie wliczając okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca na etapie robót budowlanych).
Otwarcie ofert w przetargach na pozostałe dwa odcinki S17 (Zamość Południe – Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski – Hrebenne) zaplanowane jest kolejno na 22 i 25 kwietnia br.