Ruszają przetargi na budowę S17
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na budowę ok. 48 km drogi ekspresowej S17 między Zamościem a Hrebennem. Chodzi o zaprojektowanie i budowę odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski – Hrebenne.
Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne.
Zamość Wschód – Zamość Południe
Odcinek będzie liczył ok. 12,5 km. Rozpoczyna się węzłem Zamość Wschód, który będzie wybudowany na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach miejscowości Jarosławiec. Trasa przebiegać będzie na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barchaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce.
Zamość Południe – Tomaszów Lubelski
Odcinek będzie liczył ok. 18,5 km i przebiegać będzie wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa. Za Tarnawatką trasa przebiegać będzie w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, przed obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego, która jest w eksploatacji (udostępniona została pierwsza nitka, trwa budowa drugiej).
Tomaszów Lubelski – Hrebenne
Ostatni odcinek będzie liczył ok. 17,5 km. Rozpoczyna się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przecina obecną drogę krajową i przebiega po jej zachodniej stronie. Omija Lubyczę Królewską i dalej przebiega w korytarzu obecnej DK17. Zakończenie odcinka zaplanowano na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego.
Droga ekspresowa S17 Warszawa – Lublin – Hrebenne
- węzeł Lubelska – początek obwodnicy Kołbieli – oddany do użytku w 2020 r.
- obwodnica Kołbieli – oddany do użytku w 2020 r.
- koniec obwodnicy Kołbieli – początek obwodnicy Garwolina – oddany do użytku w 2019 r.
- koniec obwodnicy Garwolina – koniec obwodnicy Gończyc – oddany do użytku w 2019 r.
- koniec obwodnicy Gończyc – gr. woj. mazowieckiego i lubelskiego – oddany do użytku w 2019 r.
- gr. woj. mazowieckiego i lubelskiego – węzeł Skrudki – oddany do użytku w 2020 r.
- węzeł Skrudki – węzeł Kurów Zachód – oddany do użytku w 2019 r.
- węzeł Kurów Zachód – węzeł Jastków – oddany do użytku w 2013 r.
- węzeł Jastków – węzeł Lublin Sławinek – oddany do użytku w 2014 r.
- węzeł Lublin Sławinek – węzeł Lublin Rudnik – oddany do użytku w 2014 r.
- węzeł Lublin Rudnik – węzeł Lublin Felin – oddany do użytku w 2014 r.
- węzeł Lublin Felin – węzeł Piaski Zachód – oddany do użytku w 2012 r.
- węzeł Piaski Zachód – Piaski Wschód – oddany do użytku w 2004 r.
- węzeł Piaski Wschód – Zamość Wschód (pięć odcinków o łącznej dł. ok. 67 km) – w przygotowaniu
- obwodnica Tomaszowa Lubelskiego – oddany do użytku w 2021 r. (pierwsza nitka, druga w budowie