Dobre wieści! Przebudowa drogi Nielisz – Sitaniec zakończona. Jutro oficjalne otwarcie

1
1933
Fot. UM Województwa Lubelskiego

Kierowcy podróżujący drogą wojewódzką nr 837 na odcinku Nielisz – Sitaniec mogą już odetchnąć z ulgą. Trwający blisko 1,5 roku, uciążliwy remont tej drogi właśnie się zakończył. Na piątek, 21 lutego zaplanowano uroczysty odbiór  inwestycji.

Zadanie pn. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 837 Piaski – Żółkiewka Wieś – Nielisz – Sitaniec na odcinku Nielisz-Sitaniec od km 48+000 do km 64+389 o dł. 16,389 km” realizowane było w cyklu dwuletnim 2018-2019 ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020. Inwestycja została wykonana ze środków europejskich, dofinansowanie wyniosło ponad 126 mln zł.

Całkowita wartość projektu wyniosła: 156 276 278,99 zł. Całkowita wartość wydatków kwalifikowalnych projektu wyniosła: 148 452 978,83 zł. Dofinansowanie Projektu ze środków EFRR stanowiące 85 % kosztów kwalifikowalnych: 126 185 032 zł.

Roboty budowlane o wartości 149 460 524,16 zł wykonała firma STRABAG Sp.
z o.o. z siedzibą 05-800 Pruszków, ul. Parzniewska 10 zgodnie z umową podpisaną w dniu 8 sierpnia 2018 r.

Prace rozpoczęły się 29.08.2018 i trwały do 02.12.2019 r.

Zakres inwestycji obejmował rozbudowę odcinka drogi wojewódzkiej DW 837 o całkowitej długości 16,389 km, położonej na terenie województwa lubelskiego, w powiecie zamojskim, w obszarze gmin Nielisz i Zamość. 

Inwestycja swym zakresem objęła:

  • dostosowanie parametrów technicznych i użytkowych drogi do klasy „G”,
  • zwiększenie nośności do 115 kN/oś,
  • zwiększenie szerokości pasów ruchu do 3,5 m każdy,
  • budowę i przebudowę 24 skrzyżowań z drogami gminnymi i powiatowymi,
  • budowę nowego obiektu mostowego na rz. Łabuńka,
  • budowę 27 przepustów (w tym 4 z przejściami dla zwierząt),
  • budowę 24 zatok autobusowych,
  • budowę chodników jedno lub dwustronnych, 
  • budowę ścieżek rowerowych o długości 4,71 km i ciągów pieszo-rowerowych o długości 11,45 km, 
  • budowę elementów odwodnienia drogi (31 ciągów kanalizacji deszczowej),
  • budowę urządzeń ochrony środowiska (21 szt. separatorów wód opadowych),
  • budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu: bariery, oznakowanie aktywne, oświetlenie skrzyżowań i przejść dla pieszych,
  • rozbiórkę istniejącego i budowę nowego oświetlenia drogowego (11 odcinków),
  • nasadzenie nowych drzew i krzewów.

Celem inwestycji było polepszenie komfortu jazdy, usprawnienie warunków odwodnienia drogi i wprowadzenie rozwiązań technicznych, dzięki którym nastąpiła poprawa warunków bezpieczeństwa osób korzystających z drogi, zarówno kierowców jak i pieszych oraz rowerzystów.

Poprzedni artykułTłumnie w galerii zamojskiego “Plastyka”
Następny artykułRestrukturyzacja małych gospodarstw na obszarach ASF. Można otrzymać 60 tys. zł!
Subscribe
Powiadom o
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Iwona

Świetna robota!!! Dziekujemy 🙂