Do biura miejskiego rzecznika konsumentów wpływają zgłoszenia o pojawieniu się w Zamościu przedstawicieli handlowych kolejnego przedsiębiorcy prowadzącego działalność handlową, której przedmiotem jest sprzedaż energii elektrycznej i gazu. Skutkiem podpisania umowy jest zmiana dostawcy prądu i gazu.
Rzecznik zwraca się o zachowanie czujności i przemyślane decyzje, a przede wszystkim o sprawdzanie dokumentów, które są okazywane do podpisu. Należy sprawdzić, czy w treści umowy wskazana jest nazwa przedsiębiorcy, aby zweryfikować zapewnienia handlowca często przedstawiającego nieprawdziwe informacje np. o likwidacji miejscowego zakładu energetycznego albo o połączeniu go z inną placówką.
Należy także pamiętać o przysługującym prawie do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy dla celów dowodowych najlepiej sporządzić na piśmie i wysłać pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na adres przedsiębiorcy wskazany w umowie.
Więcej informacji uzyskać można w biurach rzeczników konsumentów. Dla mieszkańców miasta Zamość biuro miejskiego rzecznika konsumentów mieści się w Oficynie Ratusza, pokój nr 204, tel. 84 6772422. Mieszkańcy innych powiatów mogą kontaktować się z rzecznikami konsumentów urzędującymi w starostwach powiatowych.
[materiał Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Zamościu]