Szybsze podróże z Lublina do Zamościa. Nowe perony i łącznica kolejowa w Zawadzie

0
1130
Nowy odcinek linii w Zawadzie połączy linie Rejowiec — Zawada nr 69 oraz Zawada – Zamość nr 72. Dobudowany tor i modernizacja linii pozwoli na skrócenie czasu podróży z Zamościa do Lublina ok. 20 min. Sprawniej pojadą pociągi towarowe. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały najkorzystniejszy wariant łącznicy w Zawadzie oraz przebudowy linii Rejowiec — Zawada i Zawada – Zamość. O tym mówiono w środę, 9 października podczas konferencji zorganizowanej przez PKP PLK S. A. w Delegaturze Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zamościu. Udział w spotkaniu wzięli m.in.: Poseł Sławomir Zawiślak, przedstawiciele spółki PKP PLK, lekarz Stanisław Misztal. 

Zarządca infrastruktury planuje budowę łącznicy kolejowej w Zawadzie pomiędzy modernizowanymi liniami Rejowiec — Zawada nr 69 oraz Zawada – Zamość nr 72 na odcinku Siedliska — Płoskie. Efektem realizacji projektu będzie krótsza o ok. 30 minut podróż pociągiem między Lublinem a Zamościem. Tylko wyeliminowanie zmiany kierunku jazdy pociągów w stacji Zawada to skrócenie podróży 0 12 min.

Łącznica, czyli nowa jednotorowa linia o długości ok. 2 km będzie przebiegała po śladzie linii zlikwidowanej kilkadziesiąt lat temu. W ramach zadania przewiduje się budowę nowego przystanku Zawada Wschodnia w rejonie włączenia łącznicy do linii nr 72.

W ramach wybranego wariantu zaplanowano budowę wiaduktu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 74 z obniżeniem torów, aby zmniejszyć wyniesienie wiaduktu ponad teren. Uwzględniono też potrzebę powstania wiaduktu kolejowego nad dwoma liniami nr 65 i nr 83.Wybrany wariant obejmuje również kompleksową modernizację około kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 74. Założono budowę chodników i tras pieszo-rowerowych, zatok autobusowych. Dla mieszkańców przewidziano zjazdy do posesji.

Plany na modernizację linii Rejowiec —Zawada i Zawada – Zamość

PLK odbiera studium wykonalności dla modernizacji ok. 53 km linii od Rejowca do Zawady (nr 69) oraz ok. 12,5 km linii na odcinku Zawada — Zamość Szopinek (nr 72). Wybrany wariant zakłada przebudowę peronów na ośmiu stacjach i przystankach. Prędkość pociągów ma się zwiększyć do 120 km/h, co pozwoli skrócić czas podróży pociągów jadących łącznicą z Lublina do Zamościa ok 20 min.

Pracami zostanie objęte 59 przejazdów kolejowo-drogowych, z których 32 będą wyposażone w nowe urządzenia przejazdowe. Dzięki temu wzrośnie bezpieczeństwo ruchu kolejowego i poprawi się komunikacja samochodowa w regionie.

Sprawne przejazdy pociągów zapewnią nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym. W Zawadzie powstanie Lokalne Centrum Sterowania, które obejmie stacje Krasnystaw Fabryczny, Krasnystaw, Izbica, Ruskie Piaski, Zawada. Zamość.

Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu pn.: „Prace na liniach kolejowych nr 69 i 72 na odcinku Rejowiec – Zawada – Zamość Szopinek wraz z budową łącznicy omijającej stację Zawada” o wartości 2 561 598,00 zł rozpoczęło się w 2017 r. a zakończy się na początku 2020 r.

Poprzedni artykułZamość: Pies uwięziony w podziemnym garażu. Na ratunek ruszyły służby mundurowe
Następny artykułKto rozpoznaje złodzieja? Policja prosi o pomoc (FILM)
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments