Od 15 czerwca w Starostwie Powiatowym w Zamościu mieszkańcy powiatu będą mogli uzyskać bezpłatną pomoc w wypełnieniu wniosku w ramach programu “Czyste Powietrze”.
– Utworzymy specjalne stanowisko, gdzie wszyscy którzy chcą ubiegać się o wsparcie finansowe na termomodernizację domu w ramach programu “Czyste powietrze, będą mogli uzyskać pomoc. Zatrudnimy pracownika, który pomoże w wypełnieniu wniosku. – poinformował podczas dzisiejszej konferencji prasowej Starosta Stanisław Grześko.
Pomoc będzie udzielana bezpłatnie.
Przypomnijmy, że w ramach rządowego programu “Czyste Powietrze” można uzyskać zwrot nawet 90% kosztów termomodernizacji domów jednorodzinnych. Program przewiduje dofinansowania m.in. na: wymianę starych źródeł ciepła (pieców i kotłów na paliwa stałe) oraz zakup i montaż nowych źródeł ciepła, spełniających wymagania programu, docieplenie przegród budynku, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej instalację odnawialnych źródeł energii (kolektorów słonecznych i instalacji fotowoltaicznej), montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła. Na realizację programu “Czyste powietrze” rząd w ciągu najbliższych 10 lat zamierza przeznaczyć 103 mld zł.