Przygotowania do rozpoczęcia budowy drogi ekspresowej S17 z Piask do Hrebennego idą pełną parą. Jak się dowiedzieliśmy – w poniedziałek, 15 kwietnia w zamojskim ratuszu podpisana zostanie umowa na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej dla dwóch odcinków przyszłej S17 Piaski – Hrebenne. Umowa z wykonawcą zostanie podpisana w obecności Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz wiceministra Rafała Webera.
Przypomnijmy, że przetarg na trasę z Piask do Hrebennego o łącznej długości ok. 120 km podzielony został na trzy części. Pierwsza dotyczy trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości ok. 44 km: węzeł Piaski Wschód – w. Łopiennik (ok. 15,9 km), w. Krasnystaw Północ – w. Izbica (ok. 17,8 km) oraz w. Izbica – w. Zamość Sitaniec (ok. 10,3 km).
Druga część obejmuje cztery odcinki realizacyjne (ok. 54,2 km): w. Zamość Wschód – w. Zamość Południe (ok. 12,2 km), w. Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (początek obw. ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km). Dla obu części wykonawcy będą opracowywać koncepcję programową czyli dokumentację pokazującą bardziej szczegółowe rozwiązania z uwzględnieniem obsługi ruchu lokalnego. Projektanci przeprowadzą analizę i prognozę ruchu, opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg, a także opracowania geologiczno–inżynierskie, hydrogeologiczne, geotechniczne i hydrologiczno-hydrauliczne. To pozwoli zaprojektować ostateczny techniczny wariant realizacji inwestycji i przeprowadzić rozpoznanie podłoża gruntowego.
Dla trzeciej części przetargu zadaniem wykonawcy będzie opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej. Dotyczy to odcinków pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód (ok. 12 km). W przypadku tych dwóch odcinków wykonawca dokumentacji przeanalizuje możliwe warianty przebiegu trasy przedstawiając je społeczeństwu. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej na jeden z wariantów przeprowadzi jeszcze badania geologiczne terenu oraz wykona elementy koncepcji programowej.
Realizacja całości trasy S17 od Piask do Hrebennego w systemie projektuj i buduj planowana jest na lata 2021-2025 i ma zapewnione finansowanie w ramach zwiększonego do 135 mld zł limitu wydatków na Program Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).
Źródło: GDKiA
ciekawe czy kiedyś się przejadę tą ekspresówką czy zawine się gdzieś na drzewie M3’ką wcześniej