Znak D-54 “Strefa czystego transportu” i znak D-55 “Koniec strefy czystego transportu” to efekt ustawy o elektromobilności, która weszła w życie w lutym
Ustawa zakłada wsparcie rządu dla pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi (rozmaite ulgi i udogodnienia). Artykuł 39 ustawy daje samorządom prawo wprowadzenia na terenie zwartej zabudowy z koncentracją budynków użyteczności publicznej strefy czystego transportu. Do takiej strefy mogłyby wjechać tylko pojazdy napędzane energią elektryczną, wodorem, LPG lub CNG Zakaz nie dotyczyłby mieszkańców takich stref ani pojazdów wojska, policji i rządu oraz autobusów szkolnych.
Złamanie ogłoszonego zakazu wiązać się będzie z mandatem w wysokości do 500 złotych. Jak policjanci będą rozpoznawać auta, które wjeżdżają bez uiszczenia opłaty? Od lipca 2018 każdy pojazd zwolniony z opłaty będzie miał specjalny znak, natomiast od początku 2020 roku mają zostać wprowadzone dla nich specjalne tablice rejestracyjne.
Ustawa o elektromobilności – wydaje się więc niczym innym jak zmuszeniem obywateli do przechodzenia na samochody ekologiczne (np. elektryczne)
Czy taka strefa powstanie w Zamościu? Czas pokaże.
Źródło:rp.pl, nczas.pl, wprost.pl