Zamojski Magistrat poinformował, że zgodnie z przepisami określonym w ustawie – o Transporcie drogowym, organ udzielający licencji na wykonywanie zarobkowego przewozu osób TAXI, obowiązany jest przeprowadzać kontrolę co najmniej raz na 5 lat. W 2018 przeprowadzenie kontroli zaplanowano u 16-tu przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie zarobkowego przewozu osób TAXI. Zostaną wszczęte i przeprowadzone 42 postępowania kontrolne. Aktualnie, zgodnie z procedurami określonymi w ustawie – o swobodzie działalności gospodarczej, zostało wszczęte i jest prowadzone postępowanie kontrolne w 7 przedsiębiorstwach, posiadających wydane przez Prezydenta Miasta Zamość licencje TAXI. Przedmiotem kontroli jest sprawdzenie, czy przedsiębiorca spełnia wymogi ustawowe będące podstawą do wydania licencji i wykonywania transportu drogowego taksówką tj.:
– niekaralność przedsiębiorcy- wymóg dobrej reputacji,
– brak przeciwwskazań lekarskich i psychologicznych przedsiębiorcy do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy,
– posiadanie uprawnień do kierowania pojazdami,
– zatrudnianie kierowców spełniających ustawowe wymogi – takie same, jak przedsiębiorca,
– warunki techniczne pojazdu przeznaczonego do przewozu osób TAXI – taksometr, legalizacja taksometru,
– ciągłość świadczenia usług przewozowych osób TAXI (z przerwą nie dłuższą niż 6 miesięcy).