Realizacja tej inwestycji nie tylko znacznie ułatwi nam podróżowanie, ale też korzystnie wpłynie na rozwój naszego regionu. Budowa dwupasmowej drogi ekspresowej S17 prowadzącej od Piask, przez Zamosć do przejścia granicznego w Hrebennem jest już pewna. Program inwestycji zatwierdził w czwartek, 14 września Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk.
Zatwierdzenie programów inwestycji oznacza zabezpieczenie środków finansowych na prace przygotowawczych do budowy drogi.
Inwestycja przyczynić ma się do: “poprawy warunków podróżowania i bezpieczeństwa ruchu, poprawy płynności ruchu, zwiększenia przepustowości drogi, ograniczenia negatywnych oddziaływań na środowisko, rozwój terenów przyległych.” – czytamy w komunikacie wydanym przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Zakres prac przygotowawczych obejmuje opracowanie koncepcji programowej w oparciu o uzyskaną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia oraz przeprowadzenie badań archeologicznych. Zakończenie realizacji zadania i udostępnienie drogi kierowcom przewidywane jest w 2024 r.
Wcześniej, w pierwszej połowie 2021 r., planowane jest oddanie do ruchu obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego, dla którego jeszcze w 2017 r. planowane jest zawarcie umowy z wykonawcą robót.
14 września Minister Adamczyk zatwierdził także budowę obwodnicy Chełma w ciągu drogi ekspresowej S12. Dla tego odcinka S12 została już uzyskana decyzja środowiskowa. Zakończenie realizacji zadania i udostępnienie obwodnicy kierowcom przewidywane jest w 2024 r.
Łączny koszt budowy obu dróg, zgodnie z Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wynosi 5,3 mld zł.
Wcześniej bo na koniec 2019 roku zaplanowane jest oddanie do użytku odcinka S17 Lublin-węzeł Lubelska pod Warszawą
żródło: PAP, MIB
Planowana S17
Gdyby nie PO-PSL mielibyśmy S17 już dawno wybudowaną. Przypomnę. że rząd Marcinkiewicza/Kaczyńskiego zaplanował tę trasę do budowy i przeznaczył na nią fundusze. Po przejęciu władzy przez PO, pewien obecny unijny urzędnik zabrał pieniędzy z inwestycji planowanych na wschodzie kraju, aby przeznaczyć je na zachód – tłumacząc, że są tam bardziej potrzebne. Przez lata o tej trasie nawet nie wspominając, był nawet minister infrastruktury, który stwierdził, że nie warto tutaj budować dróg. Zaś przy ośmiorniczkach w wiadomej restauracji POlitycy twierdzi a “ch** z ta Polską wschodnią”. Na całe szczęście ich już nie co? Patrzcie, kasa się znalazła na drogi, a trasy na wschodzie jak S17 do Zamościa czy S12 do Chełma trafiły na priorytet i już zabezpieczono na ich realizację pieniądze. Oby tak dalej.
Zabezpieczono fundusze na prace przygotowawcze(nawet nie na projekt)
Nie opłaca im się? Co za debil to powiedział Nowe drogi należą nam się jak psu buda infrastruktura drogowa w mojej okolicy to tragedia ludzie przyjeżdżają z Podkarpacia i się śmieją z naszych drug
z analfabetyzmu pewnie tez
Z Twojego wykształcenia, też się pewnie śmieją. 😉
Będę miał s17 pod nosem, nie wierzę.
Na Podkarpaciu są drogi ? Jestem kierowcą międzynarodowym, i z każdym wyjazdem modlę się o to by nikt z tamtych okolic mi się nie trafił.
Autor mógł się bardziej postarać, wejść na stronę GDDKiA i zobaczyć jak ma wyglądać przebieg drogi Krasnystaw – Zamość. Na zdjęciu pokazał jeden z wariantów ale nie ten wybrany.
oby się udało wybudować te drogi ,ponieważ są bardzo potrzebne i jeszcze ta nieszczęsna Kołbiel na naszej trasie do rozwiązania,oby jak najszybciej,bo jak wyjdziemy z Unii to nic nie wybudujemy …
Realizacja jeszcze soe nie zaczęła. Jak zaczna juz robic, to mozemy myśleć o tym ze moze bedzie ta droga. Czas pokaże, czy bedziemy jeździć lepsza drogą. Pozostaje mam tylko nadzieja