Zmieniono przepisy kontrowersyjnej ustawy dotyczącej wycinki drzew i krzewów na prywatnej posesji. Od teraz chęć usunięcia drzewa trzeba będzie zgłosić do urzędu Gminy, który na rozpatrzenie sprawy będzie miała dwa tygodnie.
Zgodnie z wprowadzoną 1 stycznia i wciąż obowiązującą ustawą, właściciel nieruchomości, będący osobą fizyczną, nie musi, jak było to wcześniej, występować o decyzję zezwalającą na wycinkę drzew pod warunkiem, że nie jest to związane z prowadzoną działalnością.
W nowelizacji ustawy, wprowadzono obowiązek zgłoszenia zamiaru wycinki do urzędu gminy, który ma dwa tygodnie na zbadanie sprawy (np. sprawdzenie czy drzewa nie są prawnie chronione) i wyrażenie ewentualnego sprzeciwu.
Wprowadzone zmiany zabezpieczają też przed nieuczciwa wycinką pod działalność gospodarczą. Po 5 latach Gmina będzie miała obowiązek sprawdzić czy nieruchomość, na której była prowadzona wycinka, nie jest wykorzystywana do prowadzenia działalności gospodarczej.