Blisko 300 wystawców z 22 krajów wzięło udział w 28. edycji Targów Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON 2017. W ciągu trzech dni można było odbyć podróż nie tylko dookoła Polski, ale i świata, zapoznać się z prezentowaną ofertą turystyczną, nowymi produktami turystycznymi i zaplanować tegoroczny urlop.
Przemysław Trawa, prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich, otwierając targi przypomniał stwierdzenie Ryszarda Kapuścińskiego „Wszak istnieje coś takiego, jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej.”, zwracając w ten sposób uwagę na znaczenie podróży i jej oddziaływanie na każdego z nas – osób ją podejmujących. Targi TOUR SALON są właśnie taką podróżą, podczas której osoby odwiedzające w trakcie rozmów odkrywają miejsca w Polsce i na świecie, co pomaga w podejmowaniu decyzji. Natomiast przedstawiciele biur podróży i szeroko rozumianej branży turystycznej i okołoturystycznej spotykają się, by przygotować turystom dobre oferty.
Aby odnieść sukces na targach, aby oferta została dostrzeżona – zależy to w głównej mierze od sposobu prezentacji i przyjętej strategii marketingowej. Odpowiednio opracowana strategia i konsekwentna promocja jest drogą do sukcesu. Składają się na to: odpowiednia realizacja stoiska, w tym rozwiązania graficzne i architektoniczne, jak również materiały dostępne na stoisku oraz kompetentny personel wystawców, który potrafi odpowiedzieć na wszelkie pytania oraz odpowiednio zachęcić do skorzystania z prezentowanej oferty. Bardzo ważne są też na stoisku różnego rodzaju konkursy oraz degustacje.
Podczas tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Turystycznych Tour Salon Region Lubelski był regionem partnerskim. Dzięki temu mieliśmy możliwość pełniejszego zaprezentowania atrakcji Regionu Lubelskiego.
Na bardzo dużym stoisku (144 m kw.) prezentowały się miasta: Lublin, Chełm, Włodawa, Zamość oraz Poleski Park Narodowy, Roztoczański Park Narodowy, Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie, Lokalna Organizacja Turystyczna Roztocze z. s. w Tomaszowie Lubelskim, LOT „Zamość i Roztocze” z. s. w Zamościu, LOT Gotania z. s. w Hrubieszowie, LOT „Kraina Lessowych Wąwozów” z. s w Nałęczowie, na stoisku była też obecna oferta wielu organizatorów turystyki, jak również i obiektów muzealnych, edukacyjnych i rekreacyjnych. Dodatkowo na stoisku były rozgrywane konkursy krajoznawcze o tematyce lubelskiej. Były prowadzone też warsztaty kulinarne oraz degustacje przygotowane przez p. Agnieszkę Filiks szefową kuchni restauracji „Siwy dym” w Celejowie.
Dodatkowo dla wystawców stoiska lubelskiego była do dyspozycji sala konferencyjna, gdzie przez wszystkie trzy dni targów odbywały się prezentacje produktów i oferty turystycznej regionu. Imponujące stoisko lubelskie rzucało się w oczy odwiedzającym targi. Było niezwykle kolorowe i atrakcyjne. Już z daleka można było zaobserwować piękne zdjęcia z naszego regionu. Stoisko było podzielone na części regionalne. Wystawcy z Zamościa prezentowali swoje oferty tuż obok fotografii zamojskiego ratusza, a część roztoczańska była zilustrowana pięknym zdjęciem wodospadu na rzece Jeleń.
Oferta Roztocza i Zamościa była prezentowana w wielu materiałach, a największą popularnością cieszyło się najnowsze wydanie magazynu promocyjnego Magiczne Roztocze, na okładce którego również znalazły się roztoczańskie „szumy” – laureat ubiegłorocznej edycji konkursu 7 nowych cudów Polski zorganizowanych przez miesięcznik National Geographic TRAVELER.
Promocja została wsparta przez odpowiednie stroje organizacyjne osób obsługujących stoisko, na których znalazła się okładka magazynu. Wszystko to powodowało bardzo duże zainteresowanie naszym regionem i wielokrotnie słyszeliśmy deklaracje z tamtej strony lady o wyborze właśnie Roztocza na tegoroczny urlop.