Lekcja z historii Zamościa w “Morandówce”

0
1741

Zamojska Kamienica “Morandówka” otwiera swoje podwoje dla młodych turystów. Dla uczniów szkół podstawowych z Zamościa i okolicy przygotowano program edukacyjny “Mój Przyjaciel Zamość” w ramach której mogą oni bezpłatnie zwiedzić kamienicę. Scenariusz programu zbudowany został w oparciu o wystawę stałą “Ilustrowana historia Zamościa 1580-2016”.  Autorką ilustracji jest Aleksandra Michalska-Szwagierczak, właścicielką kolekcji prezentowanej na wystawie w Morandówce – Teresa Madej. Po wnętrzach tego zabytkowego miejsca, młodych turystów oprowadza przewodnik, który opowiada o różnych etapach w historii miasta.  Znajdująca się tam wystawa “Ilustrowana historia Zamościa”pomaga ożywić wyobraźnię słuchaczy. Oglądanie kolejnych obrazów i słuchanie opowieści przewodnika pozwala młodzieży podróżować w czasie i dostrzec metamorfozę miasta krok po kroku.

Program edukacyjny “Mój Przyjaciel Zamość” to zaproszenie uczniów do przeżycia przygody z historią, tradycją, dziejami i bohaterami Zamościa. Pragnieniem organizatorów było, by te ilustracje nie tylko dostarczyły dzieciom, młodzieży i dorosłym konkretnej wiedzy, ale zaszczepiły w nich zalążki miłości do swojego miasta, szacunku do jego historii i jej bohaterów oraz świadomości i poczucia dumy z bycia zamościaninem

Jako pierwsi taką niezwykłą lekcję historii mieli okazję odbyć uczniowie klasy V ze Szkoły Podstawowej nr 7 w Zamościu, którzy przybyli do kamienicy 23. 11. 2016 r. pod opieką nauczycielki historii, pani Marty Słomianowskiej. Spotkanie poprowadził Wojciech Łosiewicz, przewodnik turystyczny) w stroju historycznym. Po zwiedzaniu, młodzież wspólnie z przewodnikiem rozwiązywała krzyżówkę, której hasła dotyczyły poznanych wcześniej zagadnień z historii Zamościa. Na młodych turystów czekał także poczęstunek.

Zapraszamy również inne szkoły do odbycia takiej wyjątkowej lekcji o naszym mieście.

Poprzedni artykułMikołajkowy turniej piłkarski
Następny artykułUtrudnienia dla kierowców! Remont ulic Lubelskiej i Piłsudskiego.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments