Zamojski Magistrat poinformował nas, że od października do grudnia zespół ds. przestrzegania legalności obrotu napojami alkoholowymi Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przeprowadzi kontrole w 30 punktach sprzedaży napojów alkoholowych.
Kontrole te zostaną przeprowadzone w oparciu o harmonogram kontroli na 2016 r. Kontrole punktów sprzedaży napojów alkoholowych prowadzone będą przez dwóch upoważnionych członków Komisji wchodzących w skład zespołu ds. przestrzegania legalności obrotu napojami alkoholowymi.
W zakres przedmiotowy kontroli wchodzą:
- Przestrzeganie określonych w ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2016 r., poz. 487) warunków prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych, a w szczególności:
1) posiadanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
2) wnoszenie opłat za korzystanie z zezwolenia w terminie i w wymaganej wysokości,
3) zaopatrywanie się w napoje alkoholowe u producentów i przedsiębiorców posiadających odpowiednie zezwolenie na sprzedaż hurtową napojów alkoholowych,
4) wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie objętym zezwoleniem tylko przez przedsiębiorcę w nim oznaczonego i wyłącznie w miejscu wymienionym w zezwoleniu,
5) prowadzenie sprzedaży detalicznej napojów alkoholowych, zawierających powyżej 4,5 % alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży w punktach sprzedaży, którymi są:
– sklepy branżowe ze sprzedażą napojów alkoholowych,
– wydzielone stoiska – w samoobsługowych placówkach handlowych o powierzchni sprzedażowej powyżej 200 m²,
– pozostałe placówki samoobsługowe oraz inne placówki handlowe, w których sprzedawca prowadzi bezpośrednią sprzedaż napojów alkoholowych.
- Przestrzeganie zasad określonych w ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2016 r., poz. 487), a w szczególności:
1) nie sprzedawanie i nie podawanie napojów alkoholowych osobom do lat 18, nietrzeźwym, na kredyt lub pod zastaw,
2) uwidacznianie informacji o szkodliwości spożywania alkoholu,
3) dostarczanie do punktu sprzedaży napojów alkoholowych w opakowaniach zamkniętych,
4) prowadzenie zgodnej z prawem promocji lub reklamy napojów alkoholowych w związku z działalnością polegającą na ich sprzedaży detalicznej.