Rzecznik prezydenta Marek Gajewski poinformował, że najpóźniej od 1 lutego 2017 roku, czyli w ciągu 4 m-cy od podpisania umowy, która zacznie obowiązywać od 1 października 2016 roku, w Urzędzie Miasta Zamość zacznie działać automatyczna kasa, czyli opłatomat.
Opłatomat będzie ustawiony w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta i będzie ogólnodostępny w godzinach pracy urzędu. Za pomocą opłatomatu będzie można dokonywać wszelkich płatności na rzecz miasta. Zamiast pani w okienku kasowym, za pomocą opłatomatu będzie można uiścić np. podatki i opłaty od osób fizycznych, opłaty związane z rejestracją samochodu, prawem jazdy. Maszyna pozwala na zapłacenie opłaty skarbowej. Aby skorzystać z takiej formy płatności trzeba mieć przy sobie dowód osobisty i oczywiście pieniądze.
Korzystanie z kas automatycznych (opłatomatach) w celu dokonania płatności nie wiąże się z żadnymi prowizjami i opłatami. Urządzenie umożliwia dokonanie płatności za pomocą stykowych kart płatniczych systemów Visa i Mastercard oraz gotówką (banknoty, bilon). Opłatomat wydaje resztę w banknotach oraz bilon.
Umowa na dostarczenie, zainstalowanie i uruchomienie opłatomatu podpisana będzie z Bankiem PKO BP SA. Został on wybrany w wyniku postępowania przetargowego na obsługę bankową miasta i jego jednostek budżetowych w okresie od 1.10.2016 roku do 31.09.2021 roku.
Ciekawe. Czy przez to zmniejszeniu ulegnie zatrudnienie w UM? Np. Pań z okienek kasowych?
Prośba do Banku PKO ze skarbonką – prosimy o wieksza ilosc bankomatów w lepszych miejscach przy głownych ulicach z parkingami moze na lispkiej? – masakra – czy miasto cos moze zrobic