Telewizyjny spot promujący Zamość miał w założeniu a trafić do ludzi w wieku 16–49 lat, czyli tych najbardziej turystycznie aktywnych i ma ich zachęcić do odwiedzenia miasta.
Filmik wyprodukował Damian Bieniek z firmy Edukator Film. Muzykę napisał Jacek Kałuża z lubelskiego kolektywu muzycznego Fanatycy Flow. Scenariusz powstał w Wydziale Turystyki i Promocji UM.
Całkowity koszt kampanii to ok. 430 tys. zł. Pieniądze pochodzą z bonusu, udzielonego w ramach unijnego projektu – „Zamość miasto UNESCO. Pomnik historii RP produktem turystycznym polskiej gospodarki”.
Spot można było obejrzeć na 33 kanałach telewizyjnych od 15 lipca do 15 sierpnia 2015 roku.
Film „Zamość – Twierdza Otwarta” pokazany zostanie jeszcze na festiwalach filmów turystycznych w Warszawie, Karlovych Varach i Baku w Azerbejdżanie.